W czwartek 22 sierpnia odbyły się Wakacje jednego dnia dla lubelskich podopiecznych Stowarzyszenia. Tym razem wybraliśmy się do malowniczego Zamościa.

Sama podróż była dość długa, dlatego seniorzy umilali sobie ten czas wspólnym śpiewaniem.

A na miejscu...

Seniorzy poznali historię miasta, jego losy i zwiedzili najpiękniejsze zabytki  architektoniczne: Ratusz, Katedrę Zamojską i kamieniczki przy Rynku.
Po solidnej lekcji historii odwiedziliśmy zamojskie zoo, gdzie czekało na nas całe mnóstwo ciekawych gatunków zwierząt i ptaków.

Największe zainteresowanie seniorów wzbudziły zwierzęta egzotyczne, takie jak: pająki, żółwie, lwy, tygrysy. Chętnie pozowali do zdjęć z ulubionymi mieszkańcami Ogrodu. Niektórzy z nich byli w zoo pierwszy raz w życiu, dlatego ta wizyta potrwała dłużej niż oczekiwaliśmy i sprawiła im wielką frajdę.

Zmęczeni po tylu przeżyciach udaliśmy się na obiad do restauracji na rynku. Potem jeszcze zostalo nam akurat tyle czasy zaopatrzyć się w drobne pamiątki z wyjazdu, spróbować zamojskich lodów oraz  pospacerować jeszcze trochę po słynnym rynku.

Powrót do Lublina umilały śmiesznymi historiami pani Adela i pani Maria, opowiadając dowcipy, zaś pani Wiesia „dyrygowała” chórem wyśpiewującym piosenki z dawnych lat.

Wspaniała wycieczka - relacjonowała wolontariuszka Monika - Cieszymy się, że mogliśmy sprawić lubelskim seniorom tyle radości i uprzyjemnić tak samotne dla większość z nich, wakacje.