W czwartkowy poranek 10 lipca 2014 r., podopieczni i wolontariusze Stowarzyszenia "mali bracia Ubogich" w Lublinie wzięli udział w wyciecze w ramach akcji "Wakacje jednego dnia". O godzinie 8.00 uczestnicy wycieczki stawili się na miejscu zbiórki, by wyruszyć do Warszawy. Podróż upłynęła bardzo szybko i w wesołej atmosferze.

Wspólnie śpiewaliśmy piosenki, śmieliśmy się z opowiadanych zabawnych historii i podekscytowani spoglądaliśmy w okna, wyczekując naszej stolicy. Warszawa przywitała nas wspaniałą pogodą, której nie zapowiadała lubelska aura.

Wizyta rozpoczęła się w warszawskiej siedzibie „mbU”. Wielkie zamieszanie, uściski, okrzyki radości, gwar rozmów, a to wszystko towarzyszyło powitaniom z warszawskimi seniorami oraz koordynatorami. Po poczęstunku, podziękowaniach ze strony lubelskiego „mbU” oraz wręczeniu upominku w postaci zdjęć i podpisów uczestników wycieczki, ruszyliśmy na zwiedzanie Warszawy.

Na początek, krótka wycieczka busem i obejrzenie kilku najważniejszych miejsc
w stolicy, takich jak Pałac Prezydencki czy też Grób Nieznanego Żołnierza.

Następnie podziwialiśmy piękną Starówkę, Plac Zamkowy z kolumną Zygmunta oraz z zaciekawieniem oglądaliśmy Zamek Królewski i Katedrę św. Jana Chrzciciela oraz zespół murów miejskich z barbakanem, gdzie zakończyliśmy wycieczkę pysznym obiadem i wspaniałą pamiątką - magnesem na lodówkę, przypominającym nam o mile spędzonym czasie w stolicy.

Spacer przepełniony był opowieściami przewodniczki i zarazem wolontariuszki Agnieszki Pyzy - nie tylko faktami, ale również legendami. Jedna z nich dotyczyła rzeźby niedźwiedzia, którym jest książę zamieniony w kamienny posąg z żalu, iż miłość jaką darzył swą wybrankę nie jest odwzajemniona. Ciekawostką jest, iż podrapanie rzeźby pod szyją wróży rychły powrót do Warszawy, a dotknięcie lewej łapy spełnienie wypowiedzianego w myślach życzenia. Dzięki Agnieszce dowiedzieliśmy się wielu nowych, interesujących informacji o zabytkach, jednakże najważniejsze dla nas było ponowne odkrycie piękna Warszawy. Spacerując po starym mieście mogliśmy sobie wyobrazić jak wyglądało tu życie ludzi sprzed kilkunastu, a nawet kilkuset lat. To była bardzo inspirująca wyprawa w  głąb historii i kultury miasta.

Podróż powrotna przebiegła szybko, podopieczni i wolontariusze dzielili się wrażeniami. Na długo zostaną im w pamięci usłyszane legendy oraz obrazy miasta, gdzie obok zabytków, starówki rozwija się nowoczesna architektura. Wszyscy byliśmy radośni, że mogliśmy jeszcze raz zobaczyć Warszawę i z uśmiechem na ustach krzyczeliśmy -  DZIĘKUJEMY !